Bonus program
Akční leták

Domů Sortiment Ryby

Ryby


Ryby a mořské plody



Oproti tomu ryby určené na pulty obchodů jsou od výlovu po prodej skladovány pouze „na ledu“. Než se pak dostanou na místo určení, uběhne několik dní, v některých případech i týden. Dlouhá doba přepravy i skladování má pak samozřejmě negativní vliv na kvalitu, chuť i vůni ryb.

Pravidelná konzumace ryb 1-2 krát týdně je jedním ze základních pravidel zdravé výživy. Ryby, hlavně pak ty tučné jako je třeba losos, treska, makrela, patří mezi důležité zdroje Omega-3 mastných kyselin, které hrají významnou roli v prevenci proti civilizačním chorobám. Mimo to jsou ryby všeobecně bohaté na kvalitní bílkoviny a také zásobují lidský organismus vitamíny A, D a B nebo minerálními látkami jako je vápník, fosfor a jód.

LOSOS

Z dovážených ryb patří mezi ty nejčastěji konzumované. Je velmi dobrým zdrojem vitamínu B 12 a vitamínu D, který je jednak důležitý pro zdraví našich kostí a také, spolu s vitamínem K, je zodpovědný za správnou distribuci vápníku v našem těle.

TUŇÁK

Maso z tuňáka patří mezi vyhledávané pochoutky. Kromě delikátní chuti je jeho předností vysoký obsah selenu (důležitý pro správnou funkci štítné žlázy, ale i například jako prevence rakoviny) a vitamínů skupiny B-komplex.



TRESKA

Patří do skupiny tučných ryb, vyniká především vysokým obsahem vitamínu B12, jódu a patří mezi výborné zdroje bílkovin. Je rovněž nízkokalorická, tudíž vhodná pro osoby snažící se o snížení tělesné hmotnosti (250g porce= cca 180 kcal).

KREVETY

Krom toho, že i krevety jsou významným zdrojem nenasycených mastných kyselin, jejich delikátní maso je navíc bohaté na zinek, jód či vápník, což působí blahodárně na náš kardiovaskulární a metabolický systém a na posílení imunity.

Newsletter