Bonus program
Akční leták

Domů Sortiment Zelenina

Zelenina


Mražená zelenina - vyšší hladina vitamínů a antioxidantů



Užívejte si zeleninu nezávisle na ročním období. Mražená zelenina se hodí do polévek nebo může být vynikající přílohou.

Čerstvá, nebo mražená?


Ne všechna zelenina se dá vypěstovat v naší zemi, a je proto nutné ji sem složitě převážet. Může se tak stát, že než doputuje ke koncovému zákazníkovi, stráví na cestě až 14 dní. Během dopravy a skladování na zeleninu působí nežádoucí faktory jako je např. teplo nebo světlo, což má za následek úbytek vitamínů a antioxidantů.

Naproti tomu mrazení obvykle probíhá maximálně dvě a půl hodiny po sběru, tedy ve chvíli, kdy jsou plody na "vrcholu své čerstvosti". Zelenina určená k mrazení se navíc sklízí až ve chvíli, kdy je skutečně zralá, zatímco plody určené k prodeji coby "čerstvé" se často sbírají nezralé a tudíž ne tak bohaté na živiny a vitamíny. Nespornou výhodou mražené zeleniny je její cena, která je velmi často výrazně nižší než u čerstvé. Jejím dalším plusem je snadná příprava, která se obejde bez omývání, škrábání apod. Mražené ovoce a zelenina od Iceland jsou obvykle nakrájeny tak, aby bylo možné je okamžitě přidat do připravovaných pokrmů (např. papriky jsou nařezány na proužky, špenát je naporcovaný v malých kouscích atd.).

A nakonec malá rada od nás: Pokud chcete zachovat stopové prvky ještě déle, vybírejte takové druhy vaření, které budou jejich ztráty co nejlépe minimalizovat (např.: vaření v páře, vaření v pomalém hrnci, dušení).

Ať už se rozhodnete jakkoli, nejdůležitější je, pravidelně konzumovat dostatek ovoce a zeleniny! Naše doporučení je 4-5 porcí zeleniny a 1-2 porce ovoce denně, přičemž porcí se rozumí množství o velikosti Vaší sevřené pěsti (= adekvátně k té Vaší).

U nás si mraženou zeleninu můžete zakoupit za neuvěřitelnou cenu 35 Kč po celý rok!

Newsletter